Sömnlös natt

Varken jag eller missarna har sovit så mycket. Inte barnen heller. Vi håller på att vänja oss vid varandra, och kattungarna är verkligen det. De tror att våra ben och händer är leksaker, så mitt när man försöker sova kommer nån och attackerar en...

Idag ska det snarast möjligt införskaffas klotång. De har inte lärt sig att dra in klorna riktigt än och de klöser inte så mycket på klösbrädan än.

Vad värre är - Strumpan (arbetsnamn åtminstone, på den brun/svart/vita) verkar inte vara förtjust i kattlådan. Den har tak, väggar och vipplucka, och den senare är hon inte van vid. Tror inte hon fattar hur den funkar utan tror att det är en stängd dörr till lådan. Så...gissa...just det - då bajsar man nån annanstans. Vi har torkat bajs på tre ställen sent igår kväll. Men nu har jag en plan, en trestegsraket:

1. Ta bort locket och visa henne (då gick hon direkt och kissade)
2. Sätt på locket men bind upp luckan så att det är fri passage, så att hon vänjer sig vid det först.
3. Voila, nu kan vi fälla ner luckan. Väl...?

Den gråvita går under arbetsnamnet Busan av lätt insedda skäl. Hon är inte rädd av sig, och busar mer än gärna.

Tror att vi alla är väldigt trötta idag. Lillasyster har dessutom fått min förkylning. Eller delar av den - jag har min kvar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi tog bort luckan på vår kattlåda, katterna var jätterädda för den *hihi*

Tyvärr rasar det ut lite sand emellanåt, men hellre det än att de kissar och bajsar på andra ställen.

Men det kanske funkar att fälla ner luckan efter tag, testa och berätta gärna sen :-)

Kram från mig

2008-01-19 @ 12:21:48
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Ja, det där med kattungar verkar bli ett spännande kapitel, ser fram emot flera!!

2008-01-20 @ 17:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0