Jämmer och elände!

Puh. Jag som alltid bär omkring på privata mobilen "ifall dagis eller skolan ringer", men det gör de ju aldrig. Tills nu. Fick störta och hämta lillasyster i fredags som hade feber, hon hade då varit frisk och feberfri i hela 2-3 dagar. Idag fick hon gå igen, men när maken hämtar säger personalen att de tror hon har svinkoppor (impetigo). Ja, det tror vi med nu, det började som röda fläckar under näsan och vi trodde hon var torr och narig efter förkylningen.  

Sen idag ringer fritids och säger att storasyster ramlat från en klätterställning och gjort illa armen. Jag fick störta iväg igen, men det verkar inte vara brutet, utan "bara" göra ont. Kanske en spricka, men efter sjukvårdsrådgivning per telefon bestämde vi oss för att inte åka in. De kan ändå inte göra nåt. Vila och alvedon får funka. Allmäntillståndet är bra.  

Mitt i allt detta ska jag till tandläkare och laga hål (har inte hänt på 20 år) AJJJ!!! och blöder näsblod två gånger under kvällen. Det är min j...la näsa som inte är bra sedan operationen för snart 3 år sedan. Har bett om ny remiss till sjukhuset så att de får titta på det igen. Och så AT-läkaren som inte ville göra nåt mer åt fingret. Det är inga inflammatoriska sjukdomar såsom reumatism i alla fall,men NÅT är det ju. Håller på att svimma när jag kommer åt det på fel sätt. Har bett om röntgen.  

...och var KOMMER alla finnar ifrån???

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, oj, vilken frafart ni har... och vihar också haft svinkoppor. smörja smörja smörja. men jag klarade mig tackochlov..

2008-02-06 @ 20:47:14
URL: http://ensingelmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0