37 år GAMMAL!!

Herregud! Jag är 37 år (på det 38e) och har redan en mängd olika krämpor. Ska det vara på det viset? Här kommer en lista:

* Nåt skumt med ena pekfingret. Reumatism eller artros eller nåt annat? Det drabbar väl bara gamlingar? Läkartid är bokad.
* Nåt skumt med bägge fötterna. Se ovan. Det gör ont när jag går upp ur sängen på morgnarna (inte bara i själen...)
* Finnar på bröst, rygg och haka. Nej, vänta, det är ju tonårssymptom! Så medelåldern blir kanske 37 ändå?
* Taskig syn sedan barnsben
* Tycker jag börjar höra dåligt vad de säger på TV och är tvärsur över att det inte går att använda text-TV längre. (Snälla någon - hur får man ordning på tvn nu förtiden??) Maken hånar mig för att jag använder text-TV-textningen på svenska program.
* Restless legs, vilket jag äter Parkinson-medicin för (DET är många gamlingpoäng för det!)
* Ständigt kli i hårbottnen oavsett vilka kurer jag genomgår.

...shall I go on? Och då har jag ändå inte nämnt de mest intima sakerna. Eller de brustna blodkärlen på benen - såna som mormor hade. Och mamma har nu. Jag kommer att bli min mor! Ghaaaaaa!!!!

I övrigt har jag ingen åldersnoja. Faktiskt. Ser fram emot att bli en mogen medelålders femme fatale. Eller åtminstone mogen.


Kommentarer
Postat av: Singelmamman

Jag har oturen att fylla tidigt på året... men är det inte som man säger om barnen;varje ålder har sina för-och nackdelar?Och framförallt sin
charm..kram

2008-01-11 @ 09:00:20
URL: http://ensingelmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0